نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رفع خطاهای رایج درایو CD، DVD و Blu-Ray/ آیا درایو CD، DVD یا Blu-ray شما به طور ناگهانی از کار افتاده است؟ این نکات را برای عیب یابی و تعمیر خطا اعمال کنید. ممکن است اتفاق بیفتد که درایو یا پخش کننده سی دی، دی وی دی یا بلوری شما به حالت فریتز درآید. شاید دیسک را نخواند، پرش را متوقف کند، یا درایو خارج نشود. ما به شما نشان می دهیم که چگونه CD، DVD، یا پخش کننده بلوری خود را که نمی خواند را تعمیر کنید و به شما کمک می کند تا تشخیص دهید مشکل از درایو است یا دیسک.

رفع خطاهای رایج درایو CD، DVD و Blu-Ray

نحوه تمیز کردن گرد و غبار داخل درایو

یک درایو CD، DVD یا Blu-ray محصور شده است، اما گرد و غبار همچنان فرصتی برای نفوذ از طریق منافذ کوچک و همچنین زمانی که درایو باز است، وجود دارد. این به شدت به میزان گرد و غبار بودن محیط بستگی دارد، اما واقعاً می‌تواند باعث خرابی درایو شود.

نوع خطایی که با یک درایو گرد و غباری تجربه خواهید کرد می تواند متفاوت باشد، اما اغلب خواندن یک دیسک یا زمان زیادی طول می کشد یا کاهش سرعت تصادفی را تجربه می کند.

لیزر یک درایو دیسک را می خواند. اگر گرد و غبار کافی به درایو، به ویژه در اطراف آن لیزر، وارد شود، می تواند نور را مسدود یا شکست دهد و باعث خطا شود.

اگر می‌خواهید درایو را تمیز کنید، می‌توانید آن را جدا کنید و از جوانه‌های بدون پرز و یک محلول مبتنی بر الکل برای تمیز کردن لنز استفاده کنید. اگرچه این کار مشکلی است و ممکن است گارانتی را باطل کند، بنابراین در اینجا چند راه حل دیگر وجود دارد که شامل جدا کردن درایو نیست.

این مطلب را از دست ندهید   برد پورت Sony BDP-S3500

از لامپ هوا یا هوای فشرده استفاده کنید

شما می توانید یک لامپ هوا یا هوای فشرده را ارزان بخرید. اولی در صورت موجود بودن انتخاب بهتری است زیرا دومی از نیروی بیش از حد استفاده می کند و می تواند مایع را به درایو شما بپاشد.

درایو را باز کنید، کامپیوتر خود را خاموش کنید، و از لامپ یا قوطی فشرده برای دمیدن هوا به دقت در درایو استفاده کنید.

از دیسک تمیز کردن استفاده کنید

بحث بر سر این است که دیسک‌های تمیزکننده چقدر موثر هستند. اینها دیسک‌هایی هستند که برس‌های کوچکی روی آن‌ها دارند که در صورت چرخش لنز را تمیز می‌کنند. آنها فقط با فشار دادن گرد و غبار به اطراف یا خراشیدن لنز خطر می کنند. اما دیسک‌های تمیزکننده با کیفیت خوب نیز می‌توانند مؤثر واقع شوند، پس آن را امتحان کنید.

چگونه درایوی را که خارج نمی شود تعمیر کنیم

زمانی که درایو دیسک شما را بیرون نمی‌آورد، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به‌ویژه زمانی که دستگاه پخش سی‌دی ماشین شما بیرون نمی‌آید. اگر فشار دادن دکمه بیرون راندن کاری انجام نمی دهد یا می توانید بشنوید که درایو گیر کرده است، چند راه برای رفع مشکل وجود دارد.

از File Explorer استفاده کنید

همه برنامه های باز، به خصوص هر نرم افزار پخش دیسک را ببندید.

  • کلید Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود.
  • از پیمایش سمت چپ روی This PC کلیک کنید.
  • درایو دیسک خود را راست کلیک کرده و Eject را بزنید.

از گیره کاغذ استفاده کنید

بسیاری از درایوهای دیسک، از جمله دستگاه‌های پخش سی‌دی خودرو یا درایوهای کنسول‌های بازی، دارای سوراخ کوچکی هستند که به عنوان خروجی اضطراری عمل می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مادر برد Samsung BD-F7500

ابتدا سیستم خود را خاموش کنید. سپس یک گیره کاغذ را باز کرده و به آرامی داخل سوراخ فشار دهید. ممکن است لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا مکانیسم به درستی درآید. محفظه درایو باید آنقدر بیرون بیاید که بتوانید آن را با ناخن بگیرید.

به آرامی درایو را بیرون بکشید، اما آن را به زور وارد نکنید و خطر آسیب فیزیکی به درایو را نداشته باشید.

نحوه تعمیر دیسک با خط و خش

ممکن است این درایو نباشد که مشکل داشته باشد. دیسک‌ها به راحتی خراشیده می‌شوند و این می‌تواند باعث مشکلات خواندن زیادی در درایو شود. سریعترین راه برای بررسی این است:

  • دیسک را به صورت چشمی بررسی کنید تا ببینید آیا خط و خش وجود دارد یا خیر.
  • درایو را با دیسک دیگری بررسی کنید، یا دیسک را در درایو دیگری امتحان کنید.

پس از تأیید خراش دیسک، می توانید چند کار را برای رفع مشکل امتحان کنید.

یکی از روش ها استفاده از یک پارچه مرطوب یا خشک برای تمیز کردن دیسک است. از حرکات دایره ای برای تمیز کردن آن استفاده کنید یا از بیرون به داخل یا داخل به بیرون پاک کنید. هرگز در جهت اطراف مسیرها پاک نکنید، زیرا این امر می تواند باعث پرش آهنگ شود و در واقع مشکل را بدتر کند. روش دیگر استفاده از نوعی ترکیب ساینده، مانند خمیر دندان (نه ژل) برای از بین بردن خراش است.

این نکات باید به تعمیر سی دی پلیر که نمی خواند کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش‌ها و برخی روش‌های دیگر برای تعمیر دیسک، راهنمای ما در مورد نحوه تعمیر سی‌دی یا دی‌وی‌دی آسیب‌دیده را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن B Samsung UBD-KM85C 

چگونه سفت‌افزار درایو خود را به‌روزرسانی کنیم

مشکل ممکن است ناشی از اشکال در سیستم عامل درایو باشد. سفت‌افزار به درایو می‌گوید چگونه کار کند، چه زمانی بچرخد، از کدام لیزر استفاده کند، دیسک‌ها را با چه سرعتی بچرخاند، دکمه بیرون راندن چه کار می‌کند و غیره.

می‌توانید سفت‌افزار را به‌روزرسانی کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. این باید به تعمیر سی دی پلیر که نمی چرخد ​​کمک کند.

وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا به روز رسانی در دسترس است یا خیر. این فرآیند بسته به سازنده متفاوت است، و آنها باید دستورالعمل های خاصی را ارائه دهند، اما ممکن است شامل رایت یک سی دی با سیستم عامل و راه اندازی مجدد رایانه با دیسک باشد.

تعویض درپوش فلزی بالا Sony BDP-s7200

تعمیر بلوری خود را به کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات بلو -ری بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نوزده =