نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر دیسک پخش کننده بلوری

تعمیر دیسک پخش کننده بلوری/ تعمیر دی وی دی پلیر برای مشکلاتی مانند خواندن دیسک اغلب یک موضوع ساده برای تمیز کردن دستگاه پخش و دیسک است. با این حال، در برخی موارد، پخش کننده ممکن است مشکلات جدی تری را تجربه کند و یک تمیز کردن ساده برای تعمیر کافی نیست. بسته به مدل و نقطه خرید، خدمات گارانتی ممکن است مسیر آسانی را برای تعمیر یا تعویض ارائه دهد.

تعمیر دیسک پخش کننده بلوری

پخش کننده را تمیز کنید

قبل از پرش به فرآیند تمیز کردن، ابتدا یک آزمایش ساده را انجام دهید. دیسک دیگری را در پخش کننده قرار دهید و سعی کنید پخش کنید. در صورت امکان از یک دیسک کاملا نو استفاده کنید. پخش کننده دیسک آسیب دیده را نمی خواند و اگر نسخه اصلی خراشیده شده باشد و در معرض عناصر قرار گرفته باشد، ممکن است دیسک باشد نه پخش کننده. در این حالت، دیسک به سادگی پخش نمی شود و نیاز به تعویض دارد.

اگر دیسک ایراد نداشته باشد، تمیز کردن پخش کننده ممکن است مشکل را حل کند و عملکرد کامل را بازیابی کند. سینی را باز کنید و در صورت وجود دیسک آن را بردارید. از یک پارچه خشک برای پاک کردن گرد و غبار قابل مشاهده استفاده کنید. برای یافتن زباله ها بررسی کنید و در صورت نیاز با پارچه یا موچین آن را با دقت بردارید.

یک قوطی هوا که برای استفاده در وسایل الکترونیکی طراحی شده است بردارید. آنها را به راحتی در فروشگاه های لوازم الکترونیکی و حتی فروشگاه های سخت افزار و قطعات خودرو پیدا می کنید. اطمینان حاصل کنید که قوطی یک اتصال نی باریک برای تمرکز فشار هوا دارد. نی را وصل کرده و از قوطی استفاده کنید تا گرد و غبار را از سینی و سنسور کاملاً پاک کنید. پس از اتمام تمیز کردن هوا، یک بلوری را به سینی اضافه کنید و سیستم را تست کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض صفحه پانل جلو Sony BDP-s7200

بدون خطای دیسک

وقتی پخش کننده بلوری می گوید دیسک وجود ندارد، به این معنی است که سنسور دیسکی را در سینی تشخیص نمی دهد. تمیز کردن باید به حل این مشکل کمک کند اما ممکن است ادامه یابد. تعدادی دیسک مختلف را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل مربوط به دیسک است یا خیر. از دیسک‌های تجاری استفاده کنید و از هیچ چیز دست‌ساز یا غیرقانونی استفاده نکنید، زیرا به احتمال زیاد خوانده نمی‌شود.

سپس، دستگاه پخش را از برق جدا کرده و چند دقیقه صبر کنید. به برق برگردید و تست کنید تا ببینید آیا ریست چرخه برق مشکل را برطرف کرده است یا خیر. همچنین اتصالات تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز راحت است و همانطور که باید کار می کند.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، تمیز کردن لنز روی خواننده ضروری است. درست مانند عینک از پاک کننده لنز استفاده کنید و محفظه لنز شیشه ای را اسپری کنید. آن را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید تا خواننده واقعا تمیز شود. برای عملکرد دوباره تست کنید.

تعمیر دی وی دی پلیر

هنگامی که پخش کننده بلوری تمیز است و دیسک نو و سالم است، باید به راحتی کار کند. پخش‌کننده سی‌دی بدون خطای دیسک، اغلب نشان‌دهنده یک مشکل بزرگ‌تر مبتنی بر سخت‌افزار است. لیزر خوان ممکن است خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد و سایر موارد مانند سینی ها و اتصالات آسیب دیده ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

در این مورد، بهترین راه حل، تعمیرات حرفه ای لوازم الکترونیکی یا خدمات گارانتی از طرف سازنده است. واحد جدیدتر ممکن است دارای گارانتی از طرف سازنده یا از محل خرید باشد. بسیاری از خرده فروشان هنگام خرید لوازم الکترونیکی نیز طرح های حفاظتی ارائه می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   عدم خواندن دیسک Blu-ray

اگر پخش‌کننده غیرقابل تعمیر است، از آنجایی که دی‌وی‌دی‌ها به تدریج از تولید خارج می‌شوند، به سرویس استریم تغییر دهید. مشاهده آنلاین در بازار مدرن رایج تر و دسترسی آسان تر است.

مطلب پیشنهادی: رفع خطای CD، DVD و Blu-Ray

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =