نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

صفر تا صد رفع خطاهای کار نکردن دی وی دی پلیر

خطاهای کار نکردن دی وی دی/ گاه به گاه، چیزهای موجود در پخش کننده DVD یا دیسک ممکن است خراب شوند و منجر به عدم کارکرد پخش کننده DVD شوند، مهم نیست که از پخش کننده DVD تولید شده توسط Sony، Samsung، Phillips، Panasonic، LG یا سایر سازندگان استفاده می کنید. در حالی که به نظر می رسد این مشکلات بی دلیل هستند و اغلب کاربران را گیج می کنند، نکات مفیدی وجود دارد که پخش کننده را به راحتی به حالت عادی باز می گرداند. این پست را بررسی کنید و با نحوه عیب یابی رایج ترین مشکلات پخش کننده DVD آشنا شوید.

خطاهای کار نکردن دی وی دی

رفع 1. بررسی کنید که آیا درایو دیسک نوری کثیف یا شکسته است

گرد و غبار همیشه مقصر اکثر خطاهای عدم خواندن/بارگذاری دی وی دی است. گرد و غبار اطراف لیزر پخش کننده را از خواندن اطلاعات دیسک از طریق پرتو لیزر مسدود می کند. درایو DVD را با دقت بررسی کنید و اگر متوجه گرد و غبار شدید، به شما پیشنهاد می شود یک پاک کننده دی وی دی تهیه کنید – یک دیسک با برس های کوچک روی آن. یا ممکن است لازم باشد پخش کننده دی وی دی را جدا کرده و لنز را به آرامی با 90٪ الکل ایزوپروپیل و یک نوک q یا محلول/پنبه مناسب دیگر پاک کنید.

کار نکردن دستگاه پخش DVD ممکن است نشانه فرسوده شدن سینی دیسک، موتور سینی یا لیزر باشد. برای تعمیر هر یک از سخت افزارهای DVD، باید محفظه را باز کنید و داخل آن را با ابزار مخصوص بررسی کنید. اگر نمی دانید چگونه آنها را تعمیر کنید، پخش کننده DVD را به تعمیرگاه نزدیک بفرستید و در صورت لزوم درایو دیسک را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   برد پورت Sony BDP-S3500

رفع 2. بررسی کنید که آیا دیسک DVD آسیب دیده است

دیسک‌هایی که به‌شدت استفاده می‌شوند بسیاری از رایج‌ترین مشکلات پخش‌کننده DVD را ایجاد کرده‌اند، به عنوان مثال، خطاهای خواندن دستگاه پخش دی‌وی‌دی و همچنین پخش دی‌وی‌دی ناگهانی/متوقف. دیسک را از پخش کننده خارج کرده و به صورت بصری بررسی کنید که آیا خراش روی آن وجود دارد یا خیر، یا DVD را در پخش کننده دی وی دی دیگری پخش کنید. قبل از اینکه دی وی دی خش دار را دور بیندازید و یک دی وی دی جدید بخرید، دی وی دی خراشیده را با استفاده از خمیر دندان تعمیر کنید یا DVD خش دار را به فایل های دیجیتال تبدیل کنید تا به راحتی روی تلویزیون/رایانه پخش شود.

رفع 3. بررسی کنید که آیا کابل ها به درستی وصل شده اند

اتصال نادرست پخش کننده دی وی دی باعث ایجاد مشکلاتی مانند عدم صدا یا عدم وجود تصویر در دستگاه پخش دی وی دی می شود، یا تلویزیون دی وی دی را سیاه و سفید بدون رنگ پخش می کند و سایر خطاهای رنگی. مراقب ورودی ویدیوی کامپوننت (3 RCA) و ویدیوی کامپوزیت (1 RCA) باشید و رنگ‌ها را به روش درست مطابقت دهید. اگر از کابل‌های S-video استفاده می‌کنید، بررسی کنید که کابل‌ها در وضعیت خوبی هستند یا خیر. در صورت لزوم کابل ها را تعویض کنید.

رفع 4. بررسی کنید که آیا DVD دارای کد منطقه ای است یا خیر

اگر پخش کننده دی وی دی نمی تواند یک DVD را تشخیص دهد، می گوید دیسک اشتباه است، پخش کننده DVD برخی از DVD ها را پخش نمی کند، یا وقتی پیام هایی مانند Sony را می بینید – خطا: پخش این دیسک توسط محدودیت های منطقه ممنوع است، خطاها عمدتاً بر اساس منطقه ایجاد می شوند. کدها یا محافظ های کپی جدیدتر پخش کننده های دی وی دی، رایانه ها، ایکس باکس وان و همه درایوهای دیسک فقط از کد منطقه خاصی پشتیبانی می کنند. برای مثال، نمی‌توانید یک DVD بریتانیا را روی دستگاه‌های DVD ایالات متحده (به جز پخش‌کننده‌های DVD بدون منطقه) پخش کنید. همچنین، برخی از پخش‌کننده‌های DVD قدیمی‌تر از آخرین محافظت‌های کپی DVD پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، ابتدا باید کدهای منطقه یا حفاظت ها را حذف کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض سیم برق

رفع 5. بررسی کنید که آیا تنظیمات تلویزیون درست است یا خیر

برخی از مشکلات کار نکردن دستگاه پخش DVD وجود دارد که ناشی از تنظیمات نادرست تلویزیون است. مثلا:

* خطاهای رنگ دی وی دی: تلویزیون دارای ویدئو کامپوننت و ترکیبی است. تنظیمات روی تلویزیون باید با انتخاب ورودی مطابقت داشته باشد.

* پخش ناگهانی دی وی دی: در بیشتر موارد، ترتیب اشتباه در زمینه دلیل اصلی یخ زدن و لکنت هنگام پخش یک DVD در تلویزیون است. TFF و BFF را با هم مخلوط نکنید.

* نسبت تصویر اشتباه: اگر DVD روی تلویزیون کشیده شده است، مراقب تنظیمات پخش باشید. شما می توانید نسبت تصویر DVD روی جلد را بررسی کنید و تنظیمات مناسب را برای آن انتخاب کنید، معمولاً 16:9 یا 4:3.

مطلب پیشنهادی: بروزرسانی میان افزار درایو

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =