نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشخصه های پخش قالب دیسک Blu-ray

علاوه بر قالب اصلی Blu-ray Disc و مشخصات پخش کننده، سه پروفایل قابلیت های پخش کننده های Blu-ray Disc نسل خاص را توصیف می کند. شما باید بتوانید اکثر دیسک های Blu-ray را در اکثر دستگاه های پخش Blu-ray Disc، بدون توجه به مشخصات آنها، پخش کنید. برخی از محتوای خاص نمایه وجود دارد که فقط در برخی از پخش کننده ها قابل دسترسی است.

پروفایل 1.0

این نمایه تمام دستگاه های پخش Blu-ray Disc را که قبل از نوامبر 2007 ساخته شده اند پوشش می دهد. این پخش کننده ها دارای یک رمزگشای ویدیویی هستند و هیچ اتصال اینترنتی ندارند. آنها نمی توانند به محتوای جاسازی شده PIP (تصویر در تصویر) بر روی دیسک های Blu-ray یا محتوای دارای وب دسترسی پیدا کنند. (همه پخش کننده های HD-DVD باید از روز اول این قابلیت ها را داشته باشند.)

پروفایل 1.1

این نمایه پردازنده صوتی / تصویری دوم و 256 مگابایت حافظه ذخیره سازی را به تمام مدل های پخش کننده Blu-ray Disc که پس از نوامبر 2007 معرفی شد، اضافه می کند. این امکان دسترسی به محتوای تفسیری PIP تعبیه شده و سایر ویژگی های تعاملی موجود در برخی از دیسک های Blu-ray را فراهم می کند (همچنین اشاره می شود به عنوان Bonus View).

برخی از پخش کننده های پروفایل 1.1 امکان دسترسی مستقیم به سیستم عامل موجود در وب را دارند، اگرچه همه پخش کننده های پروفیل 1.1 دارای اتصال اینترنت نیستند.

پروفایل 2.0

از این پروفایل به عنوان BD-Live یاد می شود. این شبیه مشخصات 1.1 است اما ظرفیت ذخیره سازی حافظه 1 گیگابایتی را اضافه می کند و نیاز به درج اتصال اترنت دارد (Wi-Fi اختیاری است). این پخش کننده ها در دسترسی به محتوای اضافی در دیسک های Blu-ray و ویژگی های دارای وب بهتر عمل می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر درایو نوری Dynex DX-WBRDVD1

Blu-ray و HD-DVD چگونه بر بازار مصرف تأثیر گذاشتند

در حالی که Blu-ray از پشتیبانی سخت افزاری فوق العاده ای برخوردار بود، HD-DVD دارای مزیت تولید ساده تر و هزینه راه اندازی کمتری بود. این به این دلیل بود که کارخانه های تولید کننده پخش کننده های دی وی دی، دیسک و انتشار فیلم می توانستند به راحتی محصولات HD-DVD ایجاد کنند.

بلو-ری ظرفیت ذخیره سازی بهتری داشت. دیسک های Blu-ray به راحتی می توانند فیلم های کامل و ویژگی های اضافی را در خود جای دهند. HD-DVD با اجرای دیسک های چند لایه و فن آوری فشرده سازی VC1 در برابر این مسئله مقابله می کند. هنوز، Blu-ray به قالب برگزیده تبدیل شد.

در دسترس بودن Blu-ray و HD-DVD

دستگاه های پخش Blu-ray Disc به طور گسترده ای در سراسر جهان در دسترس هستند و قیمت مناسبی دارند. واحدهای استفاده شده یا فروش نرفته HD-DVD ممکن است در eBay یا سایر سایت های دست دوم موجود باشد.

عناوین فیلم های Blu-ray به صورت هفتگی منتشر می شوند و هزاران عنوان موجود با قیمت حدود 5 یا 10 دلار بیشتر از DVD وجود دارد. انتشارهای جدید HD-DVD در سال 2008 متوقف شد و تعداد کمی از آنها در بازار ثانویه در دسترس هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 5 =