نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعویض تسمه سینی دیسک Sony BDP-S3200

تسمه سینی دیسک همان چیزی است که به سینی دیسک امکان باز و بسته شدن را می دهد. با فشار دادن قسمت پایین خروجی، دو چرخ دنده وجود دارد که با کمربند می چرخند. اگر این کمربند شکسته، ترک خورده یا از دست رفته باشد هر دو چرخ دنده با هم نخواهند چرخید و باعث می شود دیگر سینی باز نشود.

مراحل تعویض تسمه سینی دیسک  Sony BDP-S3200

برای رفع این مشکل می توان این کمربند را با استفاده از یک حلقه O یا تسمه سینی دیگر در همان اندازه جایگزین کرد.

مرحله 1 خاموش کردن و باز کردن

در وهله ی اول ابتدا باید دستگاه را به طور کامل خاموش کنید و اتصالات را به طور کامل قطع نمایید برای اینکار باید کابل های مخلف را قطع کنید.

مانند دستگاه‌های دیگر بلوری نیز با استفاده از قاب پشتی احاطه شده است بعد از خاموش کردن دستگاه باید قاب پشتی را از دستگاه جدا کنید تا بتوانید و قطعات مورد نظر دسترسی کافی داشته باشید.

همانطور که می دانید قاب با استقاده از پیچ ها به دستگاه متصل است پی باید همه کابلها را از دستگاه جدا کنید.

مرحله 2

بعد از خارج کردن روبان ها حال باید پیج ها را باز کردن و از دستگاه خارج نمایید. با استفاده از پیچ گوشتی شماره 1 فیلیپس سه پیچ واقع شده در پشت دستگاه را بردارید.

مرحله 3

پس از بیرون آمدن پیچ ها  حال باید قطعه را گرفته و آن را بلند کنید تا به راحتی از دستگاه خارج شود. با کشیدن به عقب از دستگاه، درپوش بالایی را خارج کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض ماژول Wi-Fi Sony BDP-BX510

مرحله 4 خارج کردن درایو دیسک

برای خارج کردن درایو دیسک بعد از باز کردن قاب پشتی حال باید آن را از میان قطعات داخل دستگاه پیدا کنید و سپس اقدام به خارج نمودن قطعه نمایید.

مرحله 5

درایو دیسک توسط قلاب های به دستگاه متصل می باشد که برای خارج کردن درایو دیسک باید ابتدا این قلاب ها را باز نمایید. قلاب را در سمت عقب جلو و پایین دستگاه به آرامی بلند کنید تا پانل جلو خارج شود

مرحله 6

بعد از باز کردن قلاب ها مانند قطعات دیگر این قطعه نیز توسط پیچ های به دستگاه متصل است. با استفاده از پیچ گوشتی شماره 1 فیلیپس، دو پیچ که درایو دیسک را به قاب متصل می کنند بردارید.

مرحله 7

بعد از باز کردن پیچ ها حال باند ها را مشاهده می نمایید. در این مرحله باید باند ها را خارج نمایید. (3) سه باند را با دقت از حالت عمودی جدا کنید.

توجه: یک قفل وجود دارد که باید قبل از بیرون کشیدن باند برای باند وسط، از آن بلند شود.

مرحله 8

درایو دیسک را از دستگاه بلند کنید.

مرحله 9

بعد از قطع قلاب، پیچ ها و باند ها حال می توانید درایو را از دستگاه خارج نمایید.

مرحله 10 خارج کردن تسمه سینی دیسک

در حالنی که قطعه را به سمت بالا بلند می کنید، با کشیدن آرام روی چهار قفل واقع در دو طرف درایو، قسمت بالای درایو دیسک را بردارید.

قفل ها بسیار نازک هستند و می توانند به راحتی از بین بروند، بنابراین هنگام برداشتن آنها احتیاط کنید تا قسمت بالای درایو دیسک جدا شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض درایو نوری Dynex DX-WBRDVD1

مرحله 11

سینی دیسک را بیرون بکشید.

اگر سینی دیسک به راحتی خارج نمی شود، آن را مجبور نکنید، نیروی بیش از حد می تواند چرخ دنده هایی را که باعث حرکت سینی می شود بشکند. در حالی که سینی دیسک را به بیرون بلغزانید، به آرامی به سمت بالا بلند کنید.

مرحله 12

تسمه سینی دیسک را بردارید.

مرحله 13

بعد از قطع ارتباطات حال می توانید این قطعه را تعویض نمایید.

تعویض تسمه سینی دیسک Sony BDP-S3200 به اتمام رسید است. در صورت خرابی به راحتی این قطعه را با قطعه ی سالم، نو و اورجینال تعویض نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =