نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تمیز کردن دیسک های بلو ری/ مراقبت و تمیز کردن مناسب از CD، DVD و Blu-ray برای اطمینان از پخش صحیح اطلاعات موجود در دیسک و ماندگاری طول عمر دیسک، که باید حدود 20 سال باشد، مهم است. اثر انگشت، خراش، گرد و غبار و کثیفی در سمت دیسک‌ها معمولاً عامل اصلی آسیب‌های وارده به دیسک هستند. بر خلاف سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها، دیسک‌های Blu-Ray معمولاً پوشش سخت‌تری دارند و بنابراین کمی کمتر در معرض ناخوانایی داده‌ها به دلیل خط و خش هستند.

با این حال، Blu-ray مستعد لک شدن خاک و گرد و غبار هستند، بنابراین باید به طور کامل تمیز شوند تا این آثار در اسرع وقت حذف شوند. این امر کیفیت پخش دیسک و همچنین طول عمر آن را حفظ می کند. برای دیسک‌هایی که بسیار مهم هستند، بهتر است از آن‌ها کپی کنید و نسخه‌های پشتیبان تهیه کنید. این می تواند پشتیبان گیری فیزیکی یا استفاده از نرم افزار تصویربرداری دیسک برای ایجاد پشتیبان گیری نرم باشد. این برای داده های مهم و موسیقی شما اعمال می شود. اگر قرار بود دیسک اصلی شما بیش از خوانایی آسیب ببیند، باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت لزوم به آن برگردید.

تمیز کردن دیسک های بلو ری

تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن دیسک های بلو ری

برای تمیز کردن سی دی یا دی وی دی یک پارچه تمیزکننده میکروفیبر یا دستمال یا پارچه پنبه ای توصیه می شود.

مواد مورد استفاده باید برای اطمینان از عدم ساینده بودن آنها بررسی شود. در بیشتر موارد آب به عنوان یک عامل تمیز کننده کافی است. اگر آب همه چیز را از بین نبرد، می توان از پاک کننده قوی تری مانند ایزوپروپیل الکل استفاده کرد، اما این فقط باید در شدیدترین موارد استفاده شود.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Sony-BDP-SX1000 

دستمال‌های CD و DVD اختصاصی نیز موجود است که قبلاً در محلول تمیزکننده مناسبی پوشیده شده‌اند.

برای دیسک های بلوری می توان به جای دستمال از پارچه نرم استفاده کرد زیرا سطح بسیار سخت تری دارد و در صورت لزوم می توان از یک شوینده بسیار ملایم نیز استفاده کرد.

نحوه تمیز کردن

هنگامی که پارچه و مواد شوینده مناسب خود را آماده کردید، آماده شروع تمیز کردن هستید.

دیسک را از لبه های بیرونی با انگشت اشاره و شست یک دست نگه دارید. از نگه داشتن مستقیم سطح بازی خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد لکه های بیشتر و آسیب احتمالی شود. اگر از مواد شوینده استفاده می شود، باید به جای اینکه مستقیماً روی دیسک قرار گیرد، روی پارچه یا دستمال اسپری شود.

دیسک ها باید در یک الگوی خاص تمیز شوند. پارچه را به صورت دایره ای حرکت ندهید، بلکه دیسک را از مرکز و به سمت لبه ها پاک کنید. این امر احتمال خراب شدن دیسک را تا حد زیادی کاهش می دهد زیرا هر گونه خراش ناشی از چنین حرکتی تأثیر بسیار کمی بر خوانایی موسیقی یا داده ها خواهد داشت. به طور خاص، دیسک های Blu-ray هرگز نباید به صورت دایره ای پاک شوند.

نحوه خشک کردن و نگهداری دیسک ها

پس از تمیز کردن اولیه با استفاده از آب یا هر ماده شوینده دیگری، مهم است که ماده تمیز کننده را از روی سطح DVD، CD یا Blu-ray با استفاده از یک پارچه خشک پاک کنید. اگر هنوز آنقدر تمیز نیست، این کار را دوباره تکرار کنید تا چربی، اثر انگشت یا هر لکه دیگری پاک شود. اطمینان حاصل کنید که تمیز کردن را با همان حرکتی که در بالا توضیح داده شد تکرار کنید.

این مطلب را از دست ندهید   Blu-ray چیست

هنگامی که از تمیز بودن دیسک اطمینان پیدا کردید، قبل از اینکه سعی کنید آن را پخش کنید، بگذارید کاملا خشک شود یا آن را در داخل هر وسیله الکترونیکی قرار دهید. پخش CD، DVD یا Blu-Ray مرطوب به دستگاه و دیسک آسیب می رساند.

همچنین توصیه می‌شود که به‌طور مرتب قسمت‌های داخلی تجهیزات مورد استفاده برای پخش دیسک‌ها را تمیز کنید، زیرا این کار می‌تواند به کثیفی روی دیسک به دلیل سال‌ها یا ماه‌ها گرد و غبار انباشته شده در دستگاه کمک کند.

در حالت ایده‌آل، باید از همان ابتدا از دیسک‌ها مراقبت کرد تا از تمیز کردن اضطراری جلوگیری شود، و بهترین راه برای نگهداری دیسک‌ها در بدنه اصلی یا یک کیف پول سی‌دی چند جیبی است. دیسک هایی که به خوبی نگهداری می شوند برای مدت طولانی دوام خواهند داشت و به تمیز کردن بسیار کمی نیاز دارند.

اگر مجموعه بزرگی از دیسک‌ها دارید که نیاز به تمیز کردن دارند، بهتر است روی یک کیت تمیزکننده دیسک سرمایه‌گذاری کنید که دارای مجموعه‌ای از پارچه‌های تمیزکننده و محلول‌های مایع باشد.

مطلب پیشنهادی: عدم اتصال پخش کننده بلو ری سونی به اینترنت

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =