نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دیسک های Blu-ray چیست؟

مزیت دیسک Blu-ray نسبت به CD و DVD ظرفیت بیشتر است زیرا از آخرین فن آوری استفاده می کند که در سال 2006 به عموم مردم معرفی شد. دیسک تک لایه blu-ray BD-R باعث صرفه جویی در 25 گیگابایت می شود و دو لایه BD-R DL دو برابر است ظرفیت، که 50 گیگابایت است. برای بایگانی داده ها، دیسک های نوری تک لایه قابل نوشتن قابل اطمینان ترین و با ارزانترین قیمت در هر گیگابایت هستند. دیسک های نوری جدا از دستگاه ها هستند و هیچ قسمت کوچکی در حال چرخش ندارند که خطر خراب شدن یا زنگ زدگی دارند.

 برای کدام نوع داده؟

شما ممکن است از دیسک های Blu-ray برای هر نوع داده ای استفاده کنید اما از نظر بایگانی اطلاعات حرفه ای، آنها بهترین گزینه برای ذخیره سازی هستند که تغییر نمی کند و اغلب نیازی به دسترسی ندارند. نمونه های این داده ها عکس های سفر قدیمی، نقشه های اصلی، فیلم ها و پشتیبان گیری اضافی از داده ها است که قبلاً در جای دیگری پشتیبان گیری شده است. کار با دیسک های Blu-ray بسیار آسان است، ذخیره سازی و انتقال به مکان های از راه دور نیز به دلیل اندازه کوچک و وزن کم بسیار مفید است.

ایمنی دیسک های Blu-ray

دیسک های Blu-ray مزایای بسیاری نسبت به هارد دیسک ها دارند و به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از دیسک های نوشتن یک بار، خطر پاک کردن پرونده ها به طور تصادفی نخواهید داشت، دیسک ها در برابر ویروس های رایانه، قطع برق، قطع مغناطیسی یا آسیب های آب مصون هستند. حتی اگر موانع امنیتی شما هک شود یا فاجعه ای تجهیزات را از بین ببرد، بازهم می توانید داده ها را از دیسک های Blu-ray بازیابی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد قدرت پخش کننده بلوری

دیسک های Blu-ray از سال 2006 برای ذخیره اطلاعات در دسترس هستند، به این معنی که مدت زمان طولانی است که از آنها استفاده نشده است. آزمایشات تولید کنندگان نشان می دهد که دیسک های نوری ممکن است حدود 50-200 سال مورد استفاده قرار گیرند. تجربه ما با فرمت های قدیمی دیسک، CD-R ها و DVD-R ها، نشان می دهد که مارک های معروف بیشتر در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده اند و دیسک های آنها همیشه با کیفیت بهتر است.

هنگام استفاده از دیسک های Blu-ray برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، باید توجه داشته باشید که ممکن است دیسک های نوری در اثر تابش مستقیم خورشید، گرمای زیاد و خراش آسیب ببینند. ما پیشنهاد می کنیم که دیسک های Blu-ray را در جعبه های ذخیره سازی، جعبه های دیسک یا در کلاسور (که کیف پول نیز نامیده می شوند) ذخیره کنید. در صورت نیاز به حمل دیسک های بلوری، از موارد مخصوص حمل بلوری استفاده کنید.

نگه داشتن پشتیبان در مکان از راه دور

در صورت نیاز به ارسال نسخه پشتیبان به طور منظم به جعبه ایمنی از راه دور یا دریافت آنها برای بازیابی اطلاعات، دیسک های Blu-ray یک انتخاب مناسب هستند. حمل و نقل و انتقال هارددیسک ها ممکن است به قطعات متحرک داخل درایو آسیب برساند و بنابراین خطر بیشتری برای آسیب رساندن به نسخه پشتیبان ایجاد می کند. از آنجا که دیسک های blu-ray از دستگاه blu-ray مستقل هستند، فقط باید دیسک ها را حمل کنید. اگر از کیف های مخصوص حمل استفاده می کنید، عملا خطر آسیب رسیدن به دیسک های اشعه آبی در هنگام حمل و نقل وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض صفحه اصلی منطق

اگرچه ممکن است در هنگام تهیه نسخه پشتیبان از بلاک های زیادی از فایل ها، هارددیسک های خارجی راحتی بیشتری را ایجاد کنند، اما دیسک های Blu-ray برای ارسال منظم مقدار کمی از داده ها به مکان از راه دور، گزینه مناسبی هستند.

دیسک های Blu-ray ارزانترین ذخیره سازی هستند

تاکنون دیسک های blu-ray بهترین ظرفیت را در بین دیسک های نوری داشته اند. دیسک های Blu-ray در مقایسه با درایوهای سخت، دیسک های SSD و راه حل های ذخیره آنلاین اطلاعات بی نظیر ارزان ترین قیمت GB را نیز ارائه می دهند. اگر یک بسته عمده 20-50 دیسک بخرید، هر دیسک BD-R فقط 1 دلار هزینه دارد. این بدان معناست که یک گیگابایت فضای ذخیره سازی فقط حدود 0.04 دلار (چهار سنت) هزینه دارد.

اگر شما نیاز به راه حل ذخیره سازی با حداقل هزینه ها دارید و هزینه های بلند مدت را در همان زمان کم نگه دارید، دیسک های Blu-ray یک انتخاب بسیار خوب هستند.

راه حل پشتیبان گیری Blu-ray

شما به یک درایو Blu-ray با قابلیت رایت و دیسک های Blu-ray قابل نوشتن نیاز دارید. ما پیشنهاد می کنیم از دیسک های Blu-ray از نوع بایگانی استفاده کنید. همچنین، BD-R قابل ضبط بهتر از BD-RE قابل بازنویسی است، زیرا سیستم نوشتن یک بار ایمنی بیشتری را در برابر حذف تصادفی، هکرها و ویروس های رایانه ارائه می دهد. شناخته شده ترین تولیدکنندگان برای جلوگیری از خراش، مقاومت در برابر اثر انگشت و کاهش تجمع گرد و غبار، BD-R ها را با یک کت فوق العاده سخت ارائه می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض ماژول بلوتوث Sony BDP-BX520
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =