نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دیسک ها و پخش کننده های Blu-ray 4K Ultra HD

اگر یک تلویزیون Ultra HD 4K خریداری کرده اید، ممکن است بخواهید روی یک دستگاه پخش Blu-ray Disc Ultra HD سرمایه گذاری کنید تا از محتوای 4K مانند فیلم ها روی دیسک های 4k Ultra HD و پیشنهادات پخش جریانی سایت هایی مانند Netflix و Vudu لذت ببرید. در اینجا مواردی است که باید قبل از خرید دستگاه پخش Blu-ray 4K Ultra HD بدانید.

تفاوت پخش کننده های دیسک 4K Ultra HD با یکدیگر متفاوت است

دستگاه های پخش Blu-ray Disc Ultra HD و دستگاه های پخش Blu-ray Disc که قابلیت ارتقا 4 4K را ارائه می دهند دارای برخی شباهت های سطح هستند. هر دو دیسک های Blu-ray، DVD، CD و رسانه USB با کیفیت 1080p پخش می کنند و هر دو می توانند محتوای قدیمی را بزرگتر کنند. هر دو از اتصال اینترنت و پخش جریانی شبکه پشتیبانی می کنند. با این حال، این فن آوری ها تفاوت های اساسی دارند.

HDR

پخش کننده های Blu-ray Ultra HD از دیسک های با وضوح 4K پشتیبانی می کنند و قابلیت HDR (High Dynamic Range) را ارائه می دهند. HDR طیف بیشتری از رنگ ها و اطلاعات بیشتری را در مورد تصویر فراهم می کند و باعث ایجاد یک تصویر بهتر می شود.

تلویزیون شما باید بتواند محتوای HDR را نمایش دهد تا از این ویژگی بهره مند شود. اکثر تلویزیون های ساخته شده قبل از 2016 از HDR پشتیبانی نمی کنند. مشخصات مدل تلویزیون 4K خود را بررسی کنید تا ببینید آیا از HDR پشتیبانی می کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   برد پورت Sony BDP-BX510 

اگر تلویزیون سازگار با HDR دارید که از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند، پخش کننده به صورت پیش فرض برای پخش از Dolby Vision استفاده می کند. اگر پخش کننده تشخیص دهد تلویزیون شما با Dolby Vision سازگار نیست، به طور پیش فرض پخش کننده HDR10 است. بسته به مارک یا مدل پخش کننده، ممکن است بتوانید گزینه های پخش HDR را به صورت دستی انتخاب کنید.

الزامات اتصال HDMI

برای استفاده از هر آنچه Blu-ray 4K ارائه می دهد، یک تلویزیون باید حداقل دارای یک ورودی HDMI 2.0a باشد. اکثر تلویزیون های جدید 4K باید این گزینه را داشته باشند، اما قبل از خرید دستگاه پخش 4K Blu-ray Disc، مشخصات تلویزیون و دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

محافظت از کپی

الگوریتم های محافظت از کپی برای دیسک های Blu-ray 4K به روز می شوند تا از کپی غیرقانونی جلوگیری کنند، و به استاندارد محافظت از کپی HDCP 2.2 پیوستند.

چگونه دیسک های Blu-ray و دیسک های Blu-ray 4K Ultra HD متفاوت هستند

دیسک های Blu-ray Ultra HD مانند دیسک های فیزیکی دو لایه 5 اینچ (12 سانتی متر) 50 گیگابایتی هستند که در قالب Blu-ray Disc استفاده می شوند. با این وجود، فرمت 4K Blu-ray Disc ظرفیت دو لایه 66 گیگابایت و ظرفیت سه لایه 100 گیگابایت دارد. سیگنال های ویدئویی 4K رمزگذاری و بر روی دیسک ها با فرمت H.265 / HEVC ذخیره می شوند و داده های ویدئویی 4K را در فضای موجود دیسک فشرده می کنند.

مستر در 4K چیست؟

حدود سال 2013، سونی دیسک های Blu-ray را با عنوان Mastered In 4K منتشر کرد. این دیسک ها فقط از نظر فنی دیسک های Blu-ray 4K هستند. اگرچه با استفاده از منبع 4K رمزگذاری شده است، اما این دیسک ها تا 1080p کاهش یافته اند تا کاربران بتوانند آنها را بر روی یک دستگاه پخش دیسک Blu-ray استاندارد پخش کنند.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی دستگاه

برای ایجاد این دیسک ها، سونی در هنگام قرار دادن الگوریتم های اضافی برای افزایش قابلیت انتقال داده، فرمت Blu-ray Disc را به حداکثر می رساند. این دیسک ها نسبت به نسخه سنتی با کیفیت بالا از دیسک Blu-ray دارای اطلاعات دقیق بیشتری در مورد رنگ، جزئیات لبه و کنتراست بودند.

سونی گفت که این دیسک ها بهترین پخش ممکن 1080p را ارائه می دهند اما وقتی در تلویزیون های UltraHD با پردازش فیلم 4K X-Reality Pro به 4K ارتقا می یابند، بهتر به نظر می رسند.

این دیسک ها دارای یک بنر Mastered In 4K در بالای قاب دیسک هستند. عناوین شامل Angels and Demons، Battle Los Angeles، Ghostbusters، The Amazing Spiderman و Total Recall (2012) است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 6 =