نمایندگی تعمیر بلوری

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه خطاهای رایج CD، DVD و Blu-Ray را برطرف کنیم

آیا درایو CD، DVD یا Blu-ray شما ناگهان متوقف شده است؟ برای عیب یابی و رفع خطا این نکات را اعمال کنید. ممکن است CD، DVD یا درایو Blu-ray یا پخش کننده شما بر روی fritz قرار گیرد. شاید دیسک را بخواند، جلوی پرش را بگیرد یا درایو خارج نشود. ما قصد داریم به شما نشان دهیم چگونه CD، DVD یا Blu-ray player را که خوانده نمی شود، برطرف کنید و به شما کمک می کند مشکل از درایو یا دیسک باشد.

چگونه گرد و غبار داخل یک درایو را تمیز کنیم

یک درایو CD، DVD یا Blu-ray محصور شده است، اما گرد و غبار هنوز هم فرصت دارد از طریق دهانه های کوچک و همچنین در هنگام باز بودن درایو به آن حمله کند. این بستگی زیادی به غبارآلود بودن محیط دارد اما در واقع می تواند ویرانی را در یک درایو ایجاد کند. نوع خطایی که با یک درایو گرد و غبار تجربه می کنید ممکن است متفاوت باشد، اما اغلب خواندن یک دیسک یا مدت زمان زیادی طول می کشد یا کند شدن تصادفی را تجربه می کند.

لیزر یک درایو دیسک را می خواند. اگر گرد و غبار کافی به داخل درایو وارد شود، به ویژه در اطراف آن لیزر، می تواند نور را مسدود یا شکست و باعث خطا شود.

اگر می خواهید درایو را تمیز کنید می توانید آن را جدا کنید و از جوانه های بدون پرز و یک محلول حاوی الکل برای تمیز کردن لنز استفاده کنید. هرچند این کار روی حیله و تزویر است و ممکن است گارانتی را باطل کند، بنابراین در اینجا چند راه حل دیگر وجود دارد که شامل جدا شدن درایو نیست.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض سینی دیسک

از لامپ یا هوای فشرده استفاده کنید

شما می توانید یک لامپ هوا یا هوای فشرده را ارزان خریداری کنید. مورد اول در صورت موجود بودن گزینه بهتری است زیرا دومی از نیروی بیش از حد استفاده می کند و می تواند مایع را به دیسک شما پاشد. درایو را باز کنید، رایانه خود را خاموش کرده و از لامپ یا قوطی فشرده استفاده کنید تا هوا را به دقت در درایو منفجر کنید.

از دیسک تمیز کننده استفاده کنید

بحث در مورد موثر بودن تمیز کردن دیسک ها وجود دارد. این ها دیسک هایی هستند که براش های کوچک دارند و هنگام چرخش لنز را تمیز می کنند. آنها فقط با فشار دادن گرد و غبار به اطراف یا خراشیدن لنز خطر می کنند. اما دیسک های تمیز کننده با کیفیت خوب نیز می توانند موثر واقع شوند، بنابراین یک ضربه بزنید.

چگونه درایوی را که از آن خارج نمی شود، اصلاح کنیم

هنگامی که درایو دیسک شما را بیرون نمی کشد ممکن است بسیار آزاردهنده باشد – به ویژه هنگامی که دستگاه پخش سی دی ماشین شما خارج نمی شود. اگر با فشار دادن دکمه eject هیچ کاری انجام نمی شود یا می توانید صدای گرفتگی درایو را بشنوید، برای حل این مشکل چند راه وجود دارد.

از File Explorer استفاده کنید

همه برنامه های باز، خصوصاً هر نرم افزار پخش دیسک را ببندید.

  1. کلید Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود.
  2. از ناوبری سمت چپ روی این رایانه کلیک کنید.
  3. روی درایو دیسک خود راست کلیک کرده و Eject را کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   روش های شناسایی سوختگی لنز بلوری

از Paperclip استفاده کنید

بسیاری از درایوهای دیسک، از جمله دستگاه پخش سی دی اتومبیل یا درایو های کنسول های بازی، دارای یک سوراخ کوچک هستند که به عنوان یک مورد اضطراری خارج می شود.

ابتدا سیستم خود را خاموش کنید. سپس یک گیره کاغذ را باز کرده و به آرامی به داخل سوراخ فشار دهید. شاید لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا مکانیزم به دست بیاید. محل قرارگیری درایو باید به اندازه کافی خارج شود تا بتوانید آن را با ناخن های خود بگیرید.

به آرامی درایو را بیرون بکشید، اما آن را مجبور نکنید و در معرض آسیب دیدن فیزیکی درایو قرار بگیرید.

نحوه تعمیر دیسک با خراش

ممکن است این درایو نباشد که مشکل ایجاد کند. دیسک ها به راحتی خراشیده می شوند و این می تواند باعث مشکلات زیادی در خواندن درایو شود. سریعترین راه برای بررسی این است:

  1. بصری دیسک را بازرسی کنید تا خراشیده شود یا خیر.
  2. درایو را با دیسک دیگری بررسی کنید، گزینه دیسک را در درایو دیگری امتحان کنید.

بعد از اینکه خراش دیسک را تأیید کردید می توانید چند مورد را امتحان کنید تا مشکل برطرف شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =